ثابت بلاگ

آموزش بازاریابی اینترنتی

ثابت بلاگ

آموزش بازاریابی اینترنتی

هرآنچه باید درباره‌ی داستان‌سرایی در کسب‌وکار بدانید

داستان‌سرایی یکی از تکنیک‌های مؤثر بازاریابی است که به شرکت‌ها فرصت می‌دهد هدف‌ها و پیام‌ها و مزیت‌های رقابتی خود را به‌شکلی جذاب برای مخاطبان توصیف کنند.  ادامه مطلب ...

بیوگرافی اشکان خطیبی و همسرش + طلاق و ازدواج دوم

 

اشکان خطیبی متولد 19 مهر 1358 در تهران، مجری و بازیگر است

 

فارغ التحصیل لیسانس رشته تئاتر از دانشگاه آزاد اسلامی است، در کنار بازیگر و اجرا، تهیه کننده، کارگردان، خواننده و نوازنده می باشد و تدریس هم می کند

 

او تاکنون دوبار ازدواج کرده است  ادامه مطلب ...

ساخت استوری اینستاگرام و تبدیل آن به ابزار بازاریابی B2B

ساخت استوری اینستاگرام یکی از ابزارهای مهم بازاریابی اینترنتی برای بازاریابانی است که میخواهد خلاقیت به خرج بدهند و همچنین کسانی که کسب و کار اینترنتی داشته و میخواهند به نوعی رقابت خود را با رقبا تنگ تر بکنند .

در این مقاله بسیار مهم که حاصل تحقیقی عمیق در این راستا بوده است همراه رسانه امین باشید تا باهم مطالب جدید و جذابی را بیاموزیم .

بعد از اینکه Snapchat فیچر استوری را در اپلیکشن خود قرار داد و تقریبا به موفقیتی یک شبه تبدیل شد instagramنیز فوری وارد ماجرا شد و این امکان را برای کاربران خود فراهم کرد با این که این موضوع در اسنپ چت به موفقیتی زود بازده تبدیل شد ولی به مرور زمان اینستاگرام توانست از آن پیشی بگیرد و ماهانه به ۳۰۰ میلیون کاربر که از استوری استفاده میکنند برسد در هر صورت این غول شبکه های اجتماعی باید هم بتواند پیشی بگیرد.

با این حال استوری های اینستاگرام یکی از مهم ترین موارد برای بازاریابی است هم در کسب و کارهای  B2C  و هم در کسب و کار های  B2B .

توضیح کوتاهی برای کسانی که نمیدانند این دو نوع کسب و کار چه چیزی هستند در حالت کلی باید گفت که در مورد اول یعنی  B2C  یعنی بیزینس به مشتری کسب و کار ها با مشتریان و مصرف کنندگان نهایی سر و کار دارند و لی در حالت دوم   B2B  یعنی بیزینس به بیزینس کسب و کار ها دیگر با مصرف کننده نهایی سر وکار ندارند بلکه در تلاش هستند که با شرکت ها و بیزینس های دیگر وارد معامله شوند.

و برای این کسب و کار های بیزینس به بیزینس استوری های اینستاگرام میتواند به یک ابزار مهم بازاریابی تبدیل شود که در اینجا به پنج تاکتیک میپردازیم که این کار را بسیار آسان و استراتژیک میکند.

از جمله این بیزینس ها که  B2B هستند میتوان به  IBM  و  Intel  و یا به  Hubspot اشاره کرد.

۱ – محتوای سریالی در ساخت استوری اینستاگرام

از مهم ترین کارهایی که بعنوان یکی از مهمترین ابزارهای بازاریابی از آن یاد میشود ساخت استوری های داستانیدر اینستاگرام میباشد.

طول عمر هر استوری در اینستاگرام ۲۴ ساعت است این زمان به خودی خود بسیار کم به نظر می آید ولی وقتی میتوانیم محتوای خوب داستانی تهیه کنیم تازه متوجه میشویم که نه تنها کم نیست بلکه بسیار زمان خوبی است برای بازگشت سرمایه یا  ROI اما چرا ؟

چون همین حالا شرکت های بیزینس به بیزینسی ای هستند که با همین نوع محتوا سرمایه های پرداختی و هزینه های خود را به شرکت و یا کمپانی بازمیگردانند که این بسیار خوشحال کننده است .

نشنال ژئوگرافی یکی از کمپانی هایی است که در تولید استوری های داستانی و ساخت استوری اینستاگرام بسیار مهارت دارد .

اگر یک کسب و کار بیزینس به بیزینس هستید همین الان دست به کار شوید و از طراحان گرافیک خلاق استفاده کنید تا تبلغ شما را طی یک داستان به مخاطب ها برساند.

ساخت استوری اینستاگرام به روش نوین

کاری که برند ها باید در ساخت استوری اینستاگرام بکنند این است که حس خوب را به فرد بیننده منتقل بکنند .

در این صورت راحت تر میتوانید قابل اعتماد جلوه کنید و مشتری ها را راغب کنید که به سمت شما حرکت کنند با مثالی که از سایت و صفحه اینستاگرامی نشنال ژئوگرافی زدم باید بیان کنم که شیوه کسب و کار آن ها بیزینس به مشتری است و البته که این برای کسب و کار های بیزینس به بیزینس راحت تر خواهد بود .

۲ – تقویت رهبری متفکرانه بر بازار

با توجه بر این که استوری های اینستاگرام در زمان محدودی برای مخاطبین نشان داده میشوند ولی  فرصت خوبی ایجاد میشود برای رصد بازاریابان .

در زمان محدود ۲۴ ساعته بازاریابان کسب و کار های بیزینس به بیزینس باید توجه کنند که در کدام محدوده  زمانی مخاطب ها بیشترین اکتیویژن یا عکس العمل را بر روی استوری داشته اند این دقیقا همان زمانی است که مخاطبان شما در این شبکه ی اجتماعی حضور دارند و شما باید پست های خودتان را نیز با این زمان هماهنگ کنید تا بیشتر دیده شوید .

ولی در مورد رهبری متفکرانه بر بازار بعد از متوجه شدن این زمان خاص مدیران عامل و یا رهبران بخش های مختلف یک کمپانی باید وارد عمل شوند و در خواست های خود را از طریق استوری های اینستاگرام وارد عمل کنند که این ابزاری بسیار کارآمد است ازساخت استوری اینستاگرام .

ساخت استوری اینستاگرام برای بازاریابی در اینستاگرام

همه مشتریان و یا بطور کلی ساده بگویم همه افراد در یک جامعه بدنبال حل مشکلات خودشان هستند .

نکته جالب این است که شما راه حلی بهتر از رقبا به آن ها ارائه کنید ولی نکته جالب تر اینجاست که این راه حل را بسپارید بدست مدیران مختلف کسب و کارتان تا آنها که به مردم نزدیک ترند ارائه دهند به نظر شما جواب دهی چگونه خواهد بود ؟

۳ – محتوای داستانی با دخالت مخاطب یا  CTA

یکی از مهمترین ابزار ها در ساخت استوری اینستاگرام این است که ما میتوانیم حرکت های  CTA وار داشته باشیم .

یعنی : از مخاطب بخواهیم که کاری انجام دهد اما این گزینه با مورد توضیح داده شده در گزینه دو متفاوت است چرا که در این مرحله مخاطب نیز برای تکمیل داستان وارد عمل میشود و نکته ای که بوجود می آید این است :

شما میتوانید یک مینی قیف بازاریابی جهت تبدیل مخاطب به مشتری برای کسب و کار بیزینس به بیزینس خود ایجاد کنید و در نهایت در خواست خود را به مشتری بیان کنید .

در اینجا بازاریاب ها باید استفاده از بخشی بنام نظر سنجی های داخل استوری که در مرحله اول اطلاعاتی عمومی نسبت به یک موضوع برای مخاطب داده میشود و در مرحله دوم بخش مبهمی از داستان که بازاریاب در تلاش است نسبت به آن آمارگیری کند از مخاطب نظر سنجی میشود در اینجا کسانی که در نظر سنجی شرکت میکنند میتوانند مشتری شما باشند اما شاید فقط  ۴۰%  از مخاطب های شما در این نظر سنجی شرکت کنند ولی شما ناامید نشوید این یکی از بهترین اتفاقاتی است که میتواند برای کسب و کار شما بیفتد .

ساخت استوری اینستاگرام و نظرسنجی در شبکه های اجتماعی

ساخت استوری اینستاگرام و بازاریابی در شبکه های اجتماعی

در استوری بعدی باز اطلاعاتی مرتبط داده میشود و بعد از آن نظر سنجی . که در این بخش شاید ۱۵ % از آن ۴۰ % شرکت کنند و همین منوال پیش میروید تا نظر سنجی سوم و در نهایت درخواست خود را برای مشتری بیان میکنید تا به آن عمل کند افرادی که پا به پایه شما این نظر سنجی را جلو آمده اند از جمله کسانی هستند که احتمال خرید آن ها و یا احتمال انجام کاری که شما خواسته اید بسیار زیاد است و این یکی از راه هایی خواهد بود که در میان مخاطبان خود الخصوص این که ما فرض را براین گذاشتیم که مخاطبان شما مانند خودتان شرکت و بیزینس هستند محبوب شوید و این همه فعالیت بازاریابی فقط از راه خلاقیت در ساخت استوری اینستاگرام ممکن میشود .

ادامه مطلب رو اینجا مطالعه کنید

منبع : ساخت استوری اینستاگرام در رسانه امین

کدام رفتارها نشان‌دهنده‌ی خصوصیات کارآفرینی هستند؟


اگر شما هم از کارهای کسل‌کننده فراری هستید یا در کودکی به‌دنبال درآمد بوده‌اید، احتمالا کارآفرین هستید؛ ولی تاکنون متوجه این مسئله نشده بودید. 
ادامه مطلب ...

کسب درآمد از اینترنت در خانه ۱۰۰% تضمینی (بدون سرمایه)

کسب درآمد از اینترنت در ایران طی چند سال گذشته تا به امروز رشد چشمگیری داشته است. به طوری که کسب درآمد اینترنتی دغدغه خیلی از افراد جامعه شده است. همه ما می دانیم کسب درآمد از اینترنت در خانه هم امکان پذیر است و یکی از بهترین و راحت ترین کارهایی است که هر کسی می تواند از آن درآمد زایی داشته باشد. حتی با کسب و کار اینترنتی می توان به فکر کسب درآمد میلیونی هم بود.  ادامه مطلب ...