ثابت بلاگ

آموزش بازاریابی اینترنتی

ثابت بلاگ

آموزش بازاریابی اینترنتی

کار در منزل – پیداکردن نیاز مشتری ها

کار در منزل و راه اندازی کسب و کار خانگی با پیشرفت تکنولوژی در جامعه ایران بسیار مورد اهمیت قرار گرفته است و با توجه به این مسئله در رسانه امین تصمیم گرفته ایم که به شما دوستان عزیز مقاله جامع و کاملی در رابطه با راه اندازی کار در خانه تولید کنیم .

در این مقاله با هم نگاهی خواهیم داشت به کسب و کارهای خانگی که می توانند درآمدهای میلیونی داشته باشند و یاد خواهیم گرفت که چگونه میتوانیم ما هم یک کسب و کار خانگی راه اندازی کنیم در حالیکه این کسب و کار شغل دوم ما خواهد بود شاید بتواند درآمده اول ما باشد .

و همینطور در این مقاله اشاره ای به کسب درآمد از اینترنت و کسب و کار اینترنتی در منزل نیز خواهیم داشت .

پس همراه من باشید…

این مقاله برای چه کسانی می تواند مفید باشد :

    • افرادی که می خواهند درآمد خود را افزایش دهند .
    • افرادی که علاقه مند به کار پاره وقت هستند .
    • افرادی که علاقه مند به کار اینترنتی هستند .
    • کسانی که میدانند کسب و کارهای کوچک درآمدهای میلیونی دارند .
  • هر کسی که می‌خواهد در زندگی خود تغییر بزرگ ایجاد کند .

پس با این حال با تعاریفی که کردیم همه افرادی که در یک جامعه زندگی می کنند و می خواهند در زندگی خود از لحاظ مالی تغییراتی ایجاد کنند می توانند با مطالعه این مقاله جامع یاد بگیرند که چگونه می توانند در خانه به جای تماشای تلویزیون به کسب درآمدمشغول شوند .

شاید شما هم تا به حال دیده باشید که  در جامعه کسانی هستند که از طریق شبکه‌های مجازی و یا از هر راه دیگر با روزانه ۴ ساعت فعالیت بعد از شغل اصلی شان  توانسته اند درآمدهای خوبی به دست آورند .

به نظر شما فرق این افراد در جامعه با کسان دیگر چیست ؟

 یکی از دلایل مهمی که این افراد می‌توانند از لحاظ مالی در جامعه پیشرو باشند خلاقیت آنهاست .

استفاده از خلاقیت و نگاه به مسائل روزمره از نگاه دیگر ، در طول تاریخ بشریت همیشه کارساز بوده است .

ولی در این میان موضوع مهم دیگری هم وجود دارد :

به نظر شما این کار ساز بودن  محدودیت هم دارد یا خیر ؟

تا کجا می‌توان از کارهای پاره وقت روزانه درآمد داشت ؟

اگر شما هم به دنبال پاسخ این سوال ها هستید پس این مقاله را تا پایان مطالعه کنید چرا که مطالب مفیدی در رابطه با کار در منزل و کسب و کار خانگی به شکل غیر آنلاین و اینترنتی  برای شما نوشته شده است .

و همچنین با ۶ ایده بسیار ناب که شما با کسب دانش در آنها و راه اندازی آن کسب و کارها میتوانید به درآمدهای میلیونی برسید .

چند مزیت بسیار مهم برای کار در منزل

کار در منزل و راه اندازی کسب و کار خانگی مزیت های بسیار زیادی دارد .

از مهمترین مزیت های کار در منزل این است که  به صرف هزینه‌های زیاد نیاز ندارید با توجه به وضعیت اقتصادی که این روزها در جامعه ما مشاهده می‌شود و از طرف دیگر بسیاری از شرکت ها که رو به ورشکستگی هستند بسیار حائز اهمیت است که بتوانیم کسب و کاری را راه اندازی کنیم که هزینه های زیادی برای ما نداشته باشد .

یکی دیگر از مهمترین مزیت های کسب و کار خانگی این است که معمولا همه ما در خانه امکاناتی را برای راه‌اندازی آن داریم  و فقط کافیست که زاویه نگاه خود را عوض کرده و باور کنیم که  می‌توانیم درآمدهای خوبی داشته باشیم .

سومین مزیت کسب و کار خانگی این است که می تواند شغل دوم شما باشد .

یعنی شما می توانید به شکل پاره وقت بعد از شغل اصلی خود آن را انجام دهید ولی بسیار دیده شده است که کار در منزل و کسب و کارهای خانگی توانسته اند که به جایی برسند که درآمد اول شخص باشند .

برای راه اندازی کسب و کار خانگی عجله کنید

راه اندازی کسب و کار خانگی و کار در منزل برای ما ایرانی ها  شبیه رفتن به کلاس زبان  و گرفتن رژیم است که می خواهیم از شنبه شروع کنیم ولی در هیچ کدام از هفته ها هیچ شنبه ای برای شروع ما وجود ندارد .

پس اگر علاقه مند به راه اندازی کار در خانه هستید بدانید که هم اکنون وقت این است که دست به اقدام بزنید .

چراکه با وجود این وضعیت اقتصادی و از طرفی وجود افراد خلاق و از طرف دیگر پیشرفت تکنولوژی و راحت تر شدن دسترسی ها افراد زیادی هستند که به فکر راه اندازی کار در منزل هستند و همینطور بسیاری دیگر هستند که علاوه بر این که دست به اقدام زده‌اند این روزها موفق شده و صاحب درآمدهای میلیونی هستند .

پس بسیار بهتر است که به جای به تعویق انداختن کارها دست به عمل بزنید و شروع کنید .

نگاهی به کسب و کارهای خانگی موفق

بسیاری معتقدند که کار در منزل برای خانمها می باشد که البته تفکر آنها بسیار هم بیجا نیست ولی  این روزها مردها هم به کسب و کارهای اینترنتی خانگی نیز رو آورده اند .

البته بحث ما در این مقاله نگاه به جنسیت افراد در کسب و کار ها نیست بلکه می خواهم با هم به این توجه داشته باشیم که بسیاری از خانمها با کار در خانه توانسته اند شرکت های  بزرگی را به وجود آورند .

و همینطور در این عرصه مردان بسیاری هم بودند که از یک زیرزمین یا گاراژ توانسته اندغول های صنعتی جهان را بسازند .

پس شما هم ناامید نشوید و دست به کار شده و اگر هم شکست خوردید دوباره شروع کرده و به سمت هدف خود حرکت کنید .

اپل ، آمازون ، فیس بوک و…

یکی از ممهمترین کسب و کارهای خانگی که از یک گاراژ شروع شده و هم اکنون  غول صنعت دیجیتال جهان به حساب می آید شرکت اپل می باشد  که نیاز به توضیح ندارد که محصول  آن چیست و سازنده این شرکت کیست .

و همینطور کمپانی آمازون که به عنوان بزرگترین فروشگاه اینترنتی جهان شناخته شده است از یک آپارتمان کوچک به دنیا آمده است و همینطور کمپانی فیسبوک که از یک اتاق دانشجویی به دنیا معرفی شد .

همانطور که می‌بینید همه این کسب و کارها و هزاران مثال دیگر در اول یک کسب و کار کوچک خانگی بودند ولی با گذشت زمان بزرگ شده و به غول های صنعت دیجیتال تبدیل شدند .

چگونه با کار در منزل پولدار شوید

همیشه برای هرکاری راه و رسمی و جود دارد برای پولدار شدن از طریق کار در منزل و کسب و کار خانگی هم راه ها و روش هایی وجود دارد و شما میتوانید از طریق ان ها به پول و درآمدهای خوبی برسید .

بدانید که این روش ها اصول و پایه برای هرکاری هستند که با رعایت کردن آن میتوانید به سادگی پیش روی کنید در ادامه به این قوانین پایه ای اشاره خواهم کرد :

۱ . یک چهره حرفه برای خودتان بسازید

همیشه افراد سراغ کسانی می آیند که در کسب و کار خود حرفه ای باشند در واقع شما هر قدر در کسب و کار خودتان حرفه ای جلوه کنید و برای خودتان چهره ای حرفه ای پیدا کنید مشتریان شما بیشتر خواهد شد شما برای حرفه ای شدن به دو مورد بسیار مهم نیاز دارید اول اینکه باید در کاری که انجام میدهید تخصص و دانش زیاد داشته باشید دوم اینکه از شبکه های اجتماعی نهایت استفاده را ببرید.

۲ . برنامه داشته باشید

همه ی ما می دانیم که موفقیت در هر کاری وابسته به انجام کارهای کوچک روزانه است که کارهای کوچک روزانه بعد از گذشت یک سال یا چند سال روی هم جمع شده و یک موفقیت بزرگ را نصیب ما می کنند ولی این دانسته ما هیچگاه یاری کننده خوبی نخواهد بود مگر اینکه برای انجام کارهای ما برنامه های دقیق و زمانبندی های خوب داشته باشیم .

این برنامه به شما کمک خواهد کرد که دقیقا بدانید که در چه زمانی چه کاری را باید انجام دهید زمان خود به شکل مفیدتری استفاده کنید

۳ . محل کار مشخص داشته باشید

برای موفقیت در یک کسب و کار خانگی شما می توانید در هر گوشه ای از منزل خود شروع به کار کنید ولی سعی کنید که آن بخش از منزل را تبدیل به محل کار خود کنید و همینطور شما می‌توانید قرارهای کاری خود را بیرون از خانه و در کافی شاپ ها تنظیم کنید .

۴ . دلسرد نشوید و همیشه یاد بگیرید

احساس ناامیدی یکی از احساسات مشخص در ما انسان‌هاست و بخصوص در حین انجام کاری که سختی های خاص خود را دارد بیشتر به سراغ ما می آید باید توجه داشته باشید که این ناامیدی شما را دلسرد نکند چرا که دلسردی باعث خواهد شد که شما دست از تلاش کردن و پیشروی بردارید

و همچنین مورد دیگر این است که به هیچ عنوان دست از مطالعه و یادگیری بر ندارید چرا که همه ما می‌دانیم امروز افرادی موفق هستند که زودتر از دیگران یاد می گیرند و زودتر از دیگران دست به عمل می زنند اما بدانید که ماهی هر وقت از آب شکار شود تازه است .

رسانه امین

امین لطفی

چگونه بازاریابی کنیم

چگونه بازاریابی کنیم

امروز به راحتی حتی کسب و کارهای کوچک و مغازه های چند متری هم میتوانند درآمدهای بسیار بزرگی داشته باشند اما مهمترین مسئله این جاست که چگونه بازاریابی را شروع کنیم ؟

۱ . بازاریابی را با تحقیقات بازار شروع کنیم

در این مقاله من به چند راه ساده ولی بسیار کارآمد که شاید شما در کسب و کار خود آن را نادیده گرفته اید اشاره خواهم کرد که اولین قدم آن تحقیقات بازار است .

تحقیقات بازار به این معنا و مفهوم است که شما باید قبل از هرکاری بازار هدف خود را شناسایی کنید .

شما باید بدانید چه کسی میتواتند مشتری شما بشود و این فرد دارای چه خصوصیاتی است و از لحاظ جامعه شناختی در کدام قشر جامعه قرار میگیرد .

پس اگر میپرسید چگونه بازاریابی را شروع کنیم ؟ این اولین قدم شماست این افراد را پیدا کنید و درباره  آن ها تحقیق کنید .

دلیل این که این تحقیق را انجام میدهیم این است که متوجه شویم سبک خرید مشتریان ما چگونه است اما تحقیقات بازار فقط به این موضوع محدود نمیشود .

در کل میتوان گفت تحقیقات بازار یعنی بدست آوردن آمار و اطلاعاتی برای شروع کسب و کار که ، متوجه شدن سبک خرید مشتریان و بازار هدف هم یکی از آن آمار و اطلاعات است اما اگر چنانچه نخواستید که بطور کلی آمار و اطلاعات را در بیاورید حداقل بازار هدف خود را بشناسید .

به شما کمک میکنند که درخواست مشتریان خود را متوجه شوید و به آن ها جواب دهید .

از مهمترین دلایل پیدا کردن و شناسایی بازار هدف این است که ما بتوانیم پرسونای مخاطب خود را به دست آوریم.

پرسونای مخاطب چیست ؟

فرض کنید بازار هدف شما از هزار نفر تشکیل شده است و شاید بازار هدف شما افرادی از ۱۶ تا ۲۰ سال است که برای آنها مشخصه های یکسانی را میتوان در نظر گرفت برای مثال در این سن افراد از احساسات عاطفی خود بیشتر بهره می برد پس با توجه به این موضوع بازار هدف هزار نفری شما یک مشخصه به نام احساسی بودن دارد .

 وقتی که شما می‌خواهید پرسونای مخاطب خود را مشخص کنید باید سعی کنید که یک شخصیت ساختگی برای  خودتان بسازید مثلاً این شخصیت ساختگی فردی احساسی است و خیلی زیاد هیجان زده می شود  با توجه به بازار هدف خود می‌توانید یک  شخصیت فرضی را که می‌تواند مشتری شما باشد را بسازید و نسبت به این فرد به بازاریابی و ساختن روند ها و کانال های فروش اقدام بکنید .

شاید شما به این فکر کنید که کسب و کارتان یک کسب و کار همه گیر است ولی در اینجا باید به شما بگویم که یکی از اشتباهات رایج میان صاحبان کسب و کار و مخصوصاً صاحبان کسب و کارهای اینترنتی است من به جرأت می‌توانم به شما بگویم که هیچ کسب و کاری آنقدر جامعیت ندارد که کل افراد یک کشور یا جهان از آن استفاده کنند تمامی کسب و کار ها بازار هدف خود را دارند .

۲ . آیا بازار محصول شما را میخواهد ؟

قدم دوم بعد از شناسایی بازار هدف برای افرادی که میپرسند چگونه بازاریابی را شروع کنیم پیدا کردن جواب این سوال است :

آیا بازار به محصول من نیاز دارد ؟

بسیار حیف است که محصول و خدماتی را تدارک ببینیم و تهیه کنیم ولی بازار هدفی پیدا نشود که  آن را بخواهد .

در واقع در این حالت تمامی کارهایی که کرده اید بیهوده میشود پس در قدم دوم باید بسنجید که بازار محصول شما را میخواهد یا نه ؟

در این مرحله برای شما که میخواهید بازاریابی کنید راهی پیشنهاد میکنم که به راحتی بتوانید بسنجید که آیا محصولتان خریدار دارد یا نه .

برای این کار از همان افرادی که تلاش کردید و متوجه شدید بازار هدف شما هستند بپرسید .

پرسیدن از بازاری که بطور بالقوه میتواند مصرف کننده ما باشد یک راه بسیار رایج در دنیاست که در ایران و کسب و کارهای داخل کشور بطور جالبی نادیده گرفته میشود .

پرسشگری باید یکی از خصیصه های صاحب کسب و کار باشد اگر نمی توانید سوال های خوبی بپرسید و مشتریان خود را به چالش بکشید که احساسات خود را بیان کنند بدانید که زیاد در کسب و کار خود موفق نخواهید شد .

چرا که افراد وقتی از آنها پرسیده می شودشروع به جواب دادن می کنند پس انتظار نداشته باشید که مشتریان شما به سادگی انتقاد و پیشنهاد خود را در رابطه با محصول شما ارائه دهند در این میان یک موضوع مهم وجود دارد  که مشتری آن چیزی که به زبان می آورند با چیزی که در رفتار نشان می دهند و چیزی که به آن فکر می کنند متفاوت است پس شما باید با به چالش کشیدن مشتریان خود متوجه شوید که چه چیزی از محصول شما احساسات مخاطب را برمی انگیزد .

پس بپرسید تا متوجه شوید آیا اصلا محصول شما را بازار هدف دوستدارد یا نه ؟

من خیلی از کارآفرینانی که میپرسیدند چگونه بازاریابی را شروع کنیم را دیدم ام که چون محصول و خدمات شان مشکلات خودشان را حل میکرد بر این باور بودند که همه این مشکل را دارد و میخواهد با این محصول حل کنند ولی اینطور نیست همین محصولات به هنگام ورود به بازار با شکست آب و تاب داری رو به رو میشود .

پس شاید خیلی مهم باشد که این کار ساده را انجام دهید و از بازار هدف خود بپرسید از آن ها کمک بگیرید تا محصول و خدمات خود را بهبود دهید .

۳ . چگونه بازاریابی را شروع کنیم : بررسی محصول

در قدم سوم برای شما که میپرسید چگونه بازاریابی را شروع کنیم میرسیم به بررسی چند مورد که بعد از بدست آوردن داده های بالا به راحتی میتوانید این موارد را بررسی کنید :

  1. آیا قیمت محصول و خدمات من برای مشتریان مناسب است ؟
  2. آیا محصول و خدمات من مزیت رقابتی برای مقابله با رقبا دارد ؟
  3. محصول و خدمات من چقدر میتواند مشتری را قانع کند تا بجای رقبا از من بخرد ؟
  4. اصلا چرا مشتری باید از من بخرد ؟
  5. چگونه میتوانم محصول و خدماتم را راحت تر از رقبا به دست مشتریان برسانم ؟

پرسیدن این پنج سوال مهم از کسب و کارتان بسیار الزامی است و جواب های آن ها را باید لیست کنید چرا که شما جوینده پاسخ این سوال هستید که چگونه بازاریابی را شروع کنیم ؟ و این سه قدم و جواب این سوالات اولین استراتژی بازاریابی شماست .

در سوال اول میپرسیم که قیمت محصول و خدمات ما در چه میزان است و آیا برای مشتریان مناسب است ؟

داشتن قیمتی مناسب و حتی مناسب تر از رقبا میتواند یک راهکار برای پیشروی باشد اما این به این معنا نیست که قیمت خود را به شدت پایین بیاورید این به این معناست که بتوانید قیمتی بهتر از قیمت رقبای خود به مشتریان پیشنهاد دهید .

در سوال دوم به دنبال مزیت رقباتی میگردید چیزی که رقبای شما ندارند و محصول و خدمات و حتی کسب و کار شما دارد و این موضوع به راحتی قابل کپی شدن نیست اما یک نکته بسیار مهم :

سرمایه مزیت رقابتی نیست .

همکارهای خوب مزیت رقابتی نیستند .

جای خوب مغازه و فروشگاه و یا قالب زیبای سایت مزیت رقابتی نیست .

مدیریت خوب مزیت رقابتی نیست .

تلاش شبانه روزی و بیهوده مزیت رقابتی نیست .

بسیار از صاحبان کسب و کار را دیده ام که این موارد را مزیت رقابتی میدانند ولی هیچکدام از این ها مزیت رقابتی محسوب نمیشود .

مزیت رقابتی یعنی چیزی که شما دارید و به راحتی قابل کپی کردن نیست مانند یک نوآوری خاص ، یک فرمول سری ، یک سس سحرآمیز ، یک الگوریتم ابداعی و یا یک مدل درآمد بخصوص و از این دست موارد .

ایده های پولساز

ایده های پولسازی که اگر اجرا کنید موفق خواهید شد!

بهترین ایده های پولساز در ایران چه هستند؟ بهترین فرصت کسب و کار در شهرهای بزرگ و شهرستان ها چیست؟ آیا می توان با هر توانایی و استعداد بدون در نظر گرفتن سن و جنسیت در کسب و کار موفق شد؟

برای پاسخ به این سوال ها با ما در این مقاله همراه باشید و با ایده های پولساز در محیط خانگی، اینترنتی، کشاورزی و هنری آشنا شوید و بتوانید وارد دنیای کار آفرینی و کسب و کار شوید.

 

ایده های پولساز خانگی

خیلی‌ها دوست دارند در خانه بمانند و یک کار در منزل یا  کسب و کار خانگی را اداره کنند. در ادامه به چند ایده کسب و کار خانگی پولساز با سرمایه کم که می‌توان از همین امروز برای کار در منزل و کارآفرینی با سرمایه کم شروع کرد، اشاره شده است.

  • نمد دوزی در منزل

هنر نمد دوزی در عین سادگی بسیار کاربردی و زیباست و همه افراد با سنین مختلف می توانند با توجه به نیاز خودشون از این هنر استفاده کنند. نمد دوزی در منزل شغلی است با هزینه کم و طیف وسیعی از محصولات متنوع. همین تنوع در محصولات و هزینه کم راه اندازی این کار آفرینی در منزل باعث شده است طرفداران بسیاری را به خود اختصاص دهد. نمد دوزی نیاز به مهارت دارد اما نیازی به کلاس رفتن ندارد از طریق اینترنت می توانید به راحتی نمد دوزی را یاد بگیرید.

 

  •    چرم دوزی در منزل 

در فنی حرفه ایی ها و کلاس های هنری آموزش چرم دوزی بسیار به چشم می خورد چرم دوزی در منزل نیز مانند نمد دوزی نیاز به مهارت دارد و البته سرمایه کمی برای راه اندازی این کار در منزل نیاز است اما تفاوت چرم دوزی در منزل نسبت به نمد دوزی در این است که در دوخت و تولید وسایل چرم دقت و ظرافت حرف اول را می زند باید در این راه بسیار تمرین کنید و بعد از حرفه ایی شدن شروع به فروش محصولات چرمی خود کنید. بسیاری از افراد می توان یافت که با چرم دوزی در منزل درآمد بسیار خوبی دارند در نتیجه می توان گفت اگر حرفه ایی باشید و توانایی فروش محصولات را داشته باشید ایده فوق العاده ایی است .

  • پخت شیرینی و دسر در خانه

پخت شیرینی و دسر در منزل به دلیل اینکه با سلامت مردم سرو کار دارد نیازمند مجوز است اما بسیاری از کارآفرینان این مورد را رعایت نمی کنند گروه منزل کار برای شما کاربران گرامی ایده ایی پول ساز تر سراغ دارد کافی است در اینستاگرام عضو شوید و پیج شیرینی پزی درست کنید و محصولات خود را در این پیج به اشتراک بگذارید و  با یک سری ترفند فالور های خود را افزایش دهید شما می توانید از طریق تبلیغات در شبکه های اجتماعی درآمد فوق العاده ایی داشته باشید.

 

  • ساخت بدلیجات

یکی از چیزهایی در تمامی گروه های سنی طرفدار دارد، زیور آلات و بدلیجات هستند. شما می توانید نمونه کارهای خیلی زیبا را در صفحات اینترنتی جستجوکنید.  چند نمونه کار زیبا را بررسی کنید و مصالح آنها را از خرازی ها، فروشگاه های آنلاین، یا در بازار تهیه کنید ، و به راحتی در منزل می توانید کارهای زیبا بسازید و آنها را در فروشگاه ها، بوتیک ها و یا سایت های اینترنتی به فروش گذاشته و درآمد کسب کنید.

  •   ارائه مشاوره  سئو به دارندگان سایت

در حال حاضر شرکت های زیادی در زمینه های مختلف هستند که به هیچ وجه در فضای مجازی اینترنت و شبکه های اجتماعی فعالیتی ندارند و هیچ ایده ای هم درباره بازاریابی سئو و اینترنت ندارند، مخصوصا در کشور ایران تعداد این شرکت ها و مجموعه ها از هرجای دنیا بیشتر است، این فرصت خوبی را ایجاد می کند تا بتوانید به یک مشاور سئو حرفه ای تبدیل شوید و از مزایای حضور در صفحه اول گوگل برای مدیران این شرکت ها بگویید، در این صورت به یک متخصص سئو تبدیل می شوید که شغلش را در کیف کوله اش گذاشته و با شرکت های زیادی قرارداد می بندد. درآمد زایی از طریق ارائه مشاوره به شرکت ها از ترغیب آنها به داشتن وب سایت و بازاریابی اینترنتی آغاز می شود. ویژگی های مثبت مشاوره سئو  از جمله آزادی در برنامه ریزی اوقات کار، نیاز به سرمایه کم در حد یک لپ تاپ، یک اتصال اینترنتی، عدم نیاز به مکان ثابت،  این شغل را بسیار ایده آل و رویایی کرده است.

 

  •   مشاوره و بازاریابی اینستاگرامی

با وجود اینکه اینستاگرام هر روز در حال رشد است و افراد زیادی از آن استفاده می کنند اما خیلی ها هنوز نمی دانند دقیقا چه کاری در اینستاگرام انجام دهند تا از آن درآمد زایی داشته باشند، اگر زمینه در فعالیت های شبکه های اجتماعی دارید به شرکت ها و افراد کمک کنید تا پیج اینستاگرام خود را قوی تر کنند. برای این کار باید کمی ذوق عکاسی و تولید محتوا جذاب داشته باشید.

  •  تولید کتاب الکترونیکی

تعداد افرادی که زمان خواندن کتاب را دارند خیلی کمتر شده است ، همینطور حمل و نقل آن و باز و بسته کردن کتاب به این مشکل دامن می زند ، اما اگر کاری کنید که کتاب خواندن آسان شود چطور؟ کتاب های مورد علاقه مردم را شناسایی کنید و پس از اجازه کتبی از نویسنده کتاب ،  آنها را به کتاب الکترونیکی تبدیل کنید و با قیمت مناسبی به فروش برسانید.

 

  •    فروشگاه های اینترنتی

راه اندازی فروشگاه اینترنتی یکی از شناخته شده ترین راه ها برای کسب درآمد آنلاین است، زمانی که درباره کسب درامد آنلاین از طریق فروشگاه اینترنتی صحبت می کنیم اکثر افراد فکر می کنند حتما باید وب سایتی مانند دیجیکالا یا بامیلو داشته باشند تا در شمار صاحبان کسب درآمد اینترنتی محصوب شوند. درصورتی که راه اندازی یک کسب درآمد آنلاین ساده تر از چیزی است که حتی تصور می کنید.

 

 

ایده های پولساز کشاورزی

کسب و کار کشاورزی را می توان با آموخته های کمی آغاز کرد. شما نیاز به مدرک خاصی برای شروع کشاورزی ندارید، اگرچه برخی از افراد زمانی را برای بادگیری پیچیدگی های کسب و کار کشاورزی صرف می کنند. بنابراین وقت خود را تلف نکنید، برخی از ایده های کسب و کار سودآور کشاورزی که شما می توانید در شهر یا روستا انجام دهید در این قسمت گفته می شود.

چگونه راز موفقیت در زندگی را پیدا کنیم؟

راز موفقیت انسان های بزرگ چیست؟ این سوالی است که ممکن است ذهن بیشتر افراد را به سوی خود جلب کند زیرا انسان ها در طول زندگی خود همواره به دنبال راه هایی برای پولدار شدن، شاد زیستن و موفق زندگی کردن هستند. در ادامه راز موفقیت انسان های بزرگ را در زندگی مشاهده خواهید کرد که امیدواریم این رمز و راز ها را بخشی از زندگی روزمره خود قرار دهید تا بتوانید با به کار بردن آن ها به اهداف تان بزرگ خود برسید.

 

تعریف موفقیت

موفقیت یعنی پیشبرد تمام فاکتورهای انسان (سلامتی، معنویت، ثروت، آرامش، عشق و خدمت به دیگران)

انسان دارای ابعاد مختلفی است که برای رسیدن به موفقیت باید تمام فاکتورهای خود را پیشرفت دهد یک فرد تنها با پرورش یک بعد وجودی خود موفق محسوب نمی شود بلکه باید تمام زوایای وجودش را پرورش دهد تا به هدف نهایی خود در زندگی برسد.

انسان باید دارای باورهای مثبت باشد و همیشه خود را فردی ببیند که آرزو دارد باشد. افکار منفی فرد را از رسیدن به خواسته ها و اهدافش دور می کند. این افکار از کودکی درون ذهنمان لانه کرده و ما را به سمتی پیش می برد که نمی خواهیم.

 

راز موفقیت افراد موفق چیست؟

در این قسمت به چندین راز موفقیت انسان های بزرگ اشاره می کنیم:

اگر زندگی افراد موفق را مرور کنید متوجه خواهید شد که راز موفقیت آنان این است که می‌دانند چه می‌خواهند و همیشه روی آن تمرکز می‌کنند. افراد موفق جهان فقط روی اهدافی تمرکز می‌کنند که در یک چهارچوب زمانی مشخص و واقع بینانه قابل حصول هستند. پیروی از این روش منطقی و علمی از نظر روحی آن‌ها را به سطحی می‌رساند که به سادگی می‌توانند به تمام اهداف خود دست یابند. این اهداف واضح و دقیق‌اند و در جایی مثل دفتر یادداشت یا کیف پول نگه‌داری می‌شوند تا فردی که آن‌ها را نوشته، بتواند راحت به آن‌ها رجوع نماید.

بنابراین، یک راز موفقیت در زندگی این است که اهداف‌تان را بنویسید. اولین کاری که صبح انجام می‌دهید، تعیین می‌کند که روزتان چگونه قرار است باشد. ذهن‌تان را جوری برنامه‌ریزی کنید که از همان لحظه‌ی بیدارشدن در شرایطی قوی و توانا باشد؛ با این روش، قطعا یک روز عالی و مفید خواهید داشت. حالا چطور می‌توانید چنین شرایطی را برای خودتان ایجاد کنید؟ با نوشتن اهداف‌تان هر روز صبح. وقتی این کار را کردید، دور مهم‌ترین هدف‌تان خط بکشید؛ هدفی که در درازمدت، بیشترین تاثیر را در زندگی‌تان خواهد گذاشت. حالا از خودتان بپرسید: «امروز چه کارهایی می‌توانم انجام دهم که همه چیز را تغییر دهد و من را به این هدفم نزدیک‌تر کند؟» تمام کارها و اقداماتی را که به ذهن‌تان می‌رسد یادداشت کنید، دور دو مورد از مهم‌ترین‌های‌شان را خط بکشید و شروع کنید. تا زمانی که انجام‌‌شان نداده‌اید متوقف نشوید.

این، شیوه‌ای بی‌نهایت موثر و عالی است که همان اول صبح شما را در شرایطی درست و مطلوب قرار می‌دهد. به جای اینکه صبح، سرگردان و خواب‌آلود باشید و نیم ساعت طول بکشد تا بیدار و هشیار شوید، ذهن‌تان را تنظیم می‌کنید تا پربازده و موفق باشد. یک دلیل خوب دیگر برای نوشتن اهداف‌تان این است که با خواندن‌شان احساس خوبی خواهید داشت؛ جوری آنها را بنویسید که انگار همین الان به نتیجه رسیده‌اند. با تکرار هر روزه‌ی این نوشتن و خواندن، روشفکری و مثبت‌اندیشی شما تضمین خواهد شد و طبق اهداف‌تان عمل خواهید کرد. اهدافی که روی کاغذ نیایند، فقط آرزو هستند و بس! قدرت و نیرویی که در نوشتن اهداف پنهان است شما را به سمت دومین شرط لازم برای موفقیت سوق می‌دهد و مثبت اندیشی .

و همچنین برنامه ریزی در شب برای روز بعد می تواند روشی باشد برای کسانی که در هنگام صبح نمی توانند اهداف روزانه خود را بنویسند. مدیر شرکت اکسپرس در آمریکا همیشه قبل از خوابیدن به بررسی کارهایی که روز بعد باید انجام دهد می پردازد بنابراین وی قادر است که صبح بلافاصله بعد از اینکه از خواب بیدار می شود به سراغ فعالیت های روزانه اش برود. بر طبق مطالعاتی که روی افراد موفق انجام شده است افرادی که شب ها قبل از خواب برای روز بعد خود برنامه ریزی می کنند انسان های موفقی خواهند بود و بعد از گذشت مدت زمانی می توانند قدم های بزرگی را در زندگی خود بردارند.

راز موفقیت

·         مغزشان ساکت است.

تحقیقات نشان داده که مدیتیشن، استرس و درد را کاهش می دهد همینطور از افسردگی پیشگیری می کند. همچنین می تواند توانایی تمرکز کردن را در شما تقویت کند تا هرچیزی که در اطرافتان اتفاق می افتد به سادگی حواستان را پرت نکند. آرنولد شوارتز هم در دهه 70 عادت به مدیتیشن داشت.

اما ساکت کردن ذهن در ابتدا اصلا کار ساده ای نیست. روش پیشنهادی، سکوت کردن دوبار در طول روز است. یک بار صبح زود پس از بیداری و یک بار شب هنگام قبل از خواب و هر بار 15 دقیقه. به این صورت که چشم ها را ببندید و مانند کسی که از پنجره به بیرون نگاه می کند فقط نظاره گر اتفاقات باشید و هر فکری به ذهنتان رسید رد کنید و با آن فکر درگیر و همراه نشوید. بدین ترتیب تمامی افکاری که بخش زیادی از مغز شما را اشغال کرده اند فرصت بالا آمدن خواهند یافت و آرامش بیشتری را تجربه خواهید کرد. این تمرین را جدی بگیرید.

 

·         انضباط شخصی دارند.

چه چیزی حرفه ای ها و انسان های بزرگ را از افراد معمولی متمایز می کند؟ آن ها حتی وقتی به قول معروف حس کار کردن ندارند هم کارشان را انجام می دهند و افراد معمولی در این مواقع کار را رها می کنند.

یک نویسنده معروف می گوید: “نویسنده ای که منتظر رسیدن زمان مناسب برای نوشتن است، بدون نوشتن حتی یک کلمه بر روی کاغذ از این دنیا خواهد رفت!”

این جمله را می توان به تمام ما نسبت داد، در هر شغلی که باشیم!

دفعه بعد که حس کار کردن نداشتید خودتان را مجبور کنید تا فقط 15 دقیقه دیگر ادامه دهید. بعد از این 15 دقیقه معجزه را خواهید دید. این 15 دقیقه شما را دوباره به جرکت وا می دارد و می توانید مدت بیشتری کارتان را ادامه دهید.

اگر از این راه جواب نگرفتید، 30 دقیقه زمان بگذارید و کاری که در حال انجامش هستید را به اجزاء کوچکتری تقسیم کنید و بعد از این مدت یکی یکی آن ها را به پایان ببرید تا کار تمام شود.

 

·         سحر خیز هستند برای روانشناسی ثروت

یک راز موفقیت بسیار مهم انسان های بزرگ، بیدار شدن زود از خواب است، درست زمانی که دیگران خواب هستند. پیشنهاد می کنم بین ساعات 5 تا نهایتا 6 صبح از خواب بیدار شوید و روزتان را با مطالب انگیزشی و انرژی بخش آغاز کنید. از خودتان سوالات خوب بپرسید تا ذهنتان را در طول روز در مسیر خوبی قرار دهید.

همگی قبول داریم که سحر خیزی عادت بسیار سختی است اما در اینجا چند راه پیشنهاد می شود که می توانید از آن ها کمک بگیرید:

  • ساعتی بگذارید که نتوانید به سادگی زنگ آن را قطع کنید. من ساعت تلفن های هوشمند را پیشهاد نمی کنم، مخصوصا که تلفن دم دست هم باشد و به راحتی بتوان زنگ آن را قطع کرد. اخیرا ساعتی دیدم که هنگام زنگ زدن راه می افتد و دور اتاق می چرخد تا نتوانید به راحتی خاموشش کنید!
  • دکمه SNOOZE را نزنید. 5 یا 10 دقیقه بیشتر خوابیدن باعث می شود که احساس بدی نسبت به خود و روزتان پیدا کنید.
  • حد اقل یک ساعت قبل از خوابیدن هر صفحه نور دار و یا چراغی را از خود دور کنید. چرا که نور شدید باعث ترشح هورمون هایی می شود که به ساعتِ بدن شما، روز را القا می کند و برای خواب دچار مشکل خواهید شد. همینطور حتما بعد از بیدار شدن صبح، کمی نور خورشید به خودتان برساید تا بدنتان متوجه شود که روز شده.
  • برنامه فردایتان را از شب قبل بنویسید و در اولین برنامه تان چیز مهیجی قرار دهید که بتوانید به شوقِ آن، از خواب بیدار شوید.

 

·         شکرگزار هستند.

بدون قدردانی شما قادر نیستید جنبه‌های مثبت زندگی را ببینید و چشم انداز شما هم در نتیجه همین تفکر، منفی می‌شود. اگر شما شکرگزار جنبه‌های مثبت زندگی خود نباشید، هیچ انگیزه‌ای برای رسیدن به اهداف مثبت دیگر در زندگی نخواهید داشت.

بسیاری از ما انسان‌ها از شکرگزاری به عنوان یک احساس درونی یاد می‌کنیم که خود به خود و فقط در مواقع موفقیت و پیروزی به سراغ ما می‌آید درحالی که اینطور نیست. در واقع شکرگزاری به شرایط بستگی ندارد و حسی است که خودمان آن را پرورش می‌دهیم و مانند همه راز‌های آشکار دیگر در این لیست با چشمان باز، خودمختارانه و از روی قصد آن را انتخاب می‌کنیم.

اما چگونه؟ ساده است! با پیدا کردن دلایلی برای شکرگزاری و به زبان ساده، با بیان کردن آن.

زمانی که ما از قصد به دنبال دلایلی برای شکرگزاری هستیم، آن‌ها را خواهیم یافت. این کار باعث می‌شود تا قدردانی را نه تنها را در خودمان، بلکه آن را در روابط و سازمان‌هایمان نیز پیاده کنیم.

راز موفقیت

·         ریسک می کنند.

افراد موفق نه تنها از شکست نمی‌ترسند بلکه به عنوان یک فرصت ارزشمند به آن نگاه می‌کنند. راز موفقیت آنان این است که می‌دانند احتمال شکست خوردن وجود دارد اما باز هم اقدام می‌کنند چون فهمیده‌اند فقط در حین حرکت به سوی اهداف است که می‌توانند تجربه کسب کنند و درس‌های لازم را بیاموزند. افراد موفق همچنین می‌دانند که شاید درحرکت رو به جلویی که دارند چند بار شکست بخورند. آن‌ها شکست خوردن و عبور از موانع و مشکلات مختلف و متعدد را به اقدام بزدلانه و ریسک نکردن ترجیح می‌دهند.

افراد موفق نه تنها از شکست و اشتباهات غیرقابل‌اجتناب در طول مسیر نمی‌ترسند، بلکه به سوی آن نیز می‌روند! در حالی‌که بیشتر افراد از شکست و خجالت ناشی از آن و همچنین متحمل شدن هزینه‌ی زیاد در راه موفقیت می‌ترسند و سعی می‌کنند که از آن جلوگیری کنند، افراد موفق می‌دانند که اشتباهات به ما کمک می‌کنند تا بفهمیم که چه کاری را نباید انجام بدهیم و در مسیر رسیدن به موفقیت به چه تجاربی نیاز داریم. افرادی که هرگز اشتباه نمی‌کنند، برای شکست آمادگی ندارند و بنابراین اگر روزی با آن مواجه شوند لطمه‌ی شدیدی خواهند دید؛ و چون تجربه‌ی مقابله با شکست را نداشته‌اند، اغلب هرگز بهبود نمی‌یابند. شکست‌های کوچک که در فواصل کوتاهی از هم اتفاق می‌افتند سبب می‌شوند تا خود را بیشتر بررسی کنیم و در نتیجه فردی عاقل‌تر و محافظه‌کارتر شویم.

·        صبور هستند.

در دنیای امروز، همه می‌خواهند یک شبه به موفقیت برسند. کافی‌ست به رشد روزافزون فضاهای مجازی و رسانه‌های اجتماعی نگاه کنید. افراد موفق، اغلب یک‌شبه به موفقیت دست نیافته‌اند، بلکه سال‌ها طول کشیده است تا به آن رسیده‌اند. تعجبی ندارد که بسیاری از کودکانی که در خانواده‌های ثروتمند به دنیا آمده‌اند، ستارگان فیلم‌ها و یا برندگان مسابقات شرط‌بندی، در نهایت کارشان به افسردگی، اعتیاد به الکل و مواد مخدر می‌کشد. چون آنها می‌دانند که زمانی را صرف نکرده و تلاشی نکرده‌اند تا مستحق آنچه از بخت خوب به آنها رسیده است باشند و بنابراین ارزشی برایشان ندارد. اعتماد به نفس این افراد نیز بسیار پایین است. شادترین افراد کسانی هستند که در طول زمان با تلاش خود به اهداف‌شان می‌رسند و در این راه چیزهای زیادی یاد می‌گیرند و فراز و نشیب‌هایی را تجربه می‌کنند که سبب قوی‌تر شدن آنها می‌شود.

·         کار برایشان مثل تفریح است.

«روپرت مورداک»، مدیرعامل سرشناس چندین شرکت بزرگ و موفق و یکی از غول های رسانه ای جهان، کار و تلاش را عامل ضروری موفقیت می داند. به گفته او، هیچ چیز آسان به دست نمی آید و کار و تلاش هم به نوبه خود مفرح و سرگرم کننده است.

درست شنیدید روپرت مورداک معروف، کار و تلاش را سرگرم کننده می داند؛ پس افراد موفق کار کردن را نوعی تفریح می دانند و سخت برای آن تلاش می کنند. در حقیقت این افراد معتاد کار نیستند و واقعا از کار و تلاش خود لذت می برند و عاشق کارشان هستند.

چگونه بازاریابی کنیم

چگونه بازاریابی را شروع کنیم ؟ این سوالی است که بسیاری از صاحبان کسب و کار در اوایل یا حتی در خلل امورات فروش از خود میپرسند .

بسیاری از صاحبان کسب و کار اینترنتی با توجه به اینکه علاقه‌مند به راه اندازی فروش اینترنتی هستند ولی میپرسند که از کجا و چگونه بازاریابی را شروع کنیم .

در این مطلب و مقاله مفید با هم یاد خواهیم گرفت که یک کسب و کار مخصوصاً کسب و کار اینترنتی چگونه می‌تواند بازاریابی را شروع کرده و در راه بازاریابی اینترنتی موفق باشد . البته آموخته های شما برای در این مقاله برای کسب و کار غیر اینترنتی نیز بسیار مفید خواهد بود .

چگونه بازاریابی را شروع کنیم

همه شما میدانید که بازاریابی یعنی دروازه ورود به موفقیت و این یعنی میلیون ها و شاید میلیارد ها پول حتی برای یک کسب وکار کوچک .

امروز به راحتی حتی کسب و کارهای کوچک و مغازه های چند متری هم میتوانند درآمدهای بسیار بزرگی داشته باشند اما مهمترین مسئله این جاست که چگونه بازاریابی را شروع کنیم ؟

۱ . بازاریابی را با تحقیقات بازار شروع کنیم

در این مقاله من به چند راه ساده ولی بسیار کارآمد که شاید شما در کسب و کار خود آن را نادیده گرفته اید اشاره خواهم کرد که اولین قدم آن تحقیقات بازار است .

تحقیقات بازار به این معنا و مفهوم است که شما باید قبل از هرکاری بازار هدف خود را شناسایی کنید .

شما باید بدانید چه کسی میتواتند مشتری شما بشود و این فرد دارای چه خصوصیاتی است و از لحاظ جامعه شناختی در کدام قشر جامعه قرار میگیرد .

پس اگر میپرسید چگونه بازاریابی را شروع کنیم ؟ این اولین قدم شماست این افراد را پیدا کنید و درباره  آن ها تحقیق کنید .

دلیل این که این تحقیق را انجام میدهیم این است که متوجه شویم سبک خرید مشتریان ما چگونه است اما تحقیقات بازار فقط به این موضوع محدود نمیشود .

در کل میتوان گفت تحقیقات بازار یعنی بدست آوردن آمار و اطلاعاتی برای شروع کسب و کار که ، متوجه شدن سبک خرید مشتریان و بازار هدف هم یکی از آن آمار و اطلاعات است اما اگر چنانچه نخواستید که بطور کلی آمار و اطلاعات را در بیاورید حداقل بازار هدف خود را بشناسید .

چگونه بازاریابی را شروع کنیم

شناسایی بازار هدف

شناسایی بازار هدف یکی از مهمترین کار هایی است که باید برای شروع انجام دهید همانطور که گفته شد با راه و روش های بیان شده میتوانید آن ها را بیابید اما چند مورد مهم دیگر نیز در شناسایی بازار هدف وجود دارد .

برای مثال اگر بخواهید سبک خرید مشتریان بالقوه خود را پیدا کنید باید متوجه شوید که چه چیزی آن ها را به هیجان می آورد یا چه چیزی باعث میشود آن ها از احساسات خود استفاده کنند و رنجش ها و لذت ها برای آن ها چیست در مجموع این موضوعات به شما کمک میکنند که درخواست مشتریان خود را متوجه شوید و به آن ها جواب دهید .

از مهمترین دلایل پیدا کردن و شناسایی بازار هدف این است که ما بتوانیم پرسونای مخاطب خود را به دست آوریم.

پرسونای مخاطب چیست ؟

فرض کنید بازار هدف شما از هزار نفر تشکیل شده است و شاید بازار هدف شما افرادی از ۱۶ تا ۲۰ سال است که برای آنها مشخصه های یکسانی را میتوان در نظر گرفت برای مثال در این سن افراد از احساسات عاطفی خود بیشتر بهره می برد پس با توجه به این موضوع بازار هدف هزار نفری شما یک مشخصه به نام احساسی بودن دارد .

 وقتی که شما می‌خواهید پرسونای مخاطب خود را مشخص کنید باید سعی کنید که یک شخصیت ساختگی برای  خودتان بسازید مثلاً این شخصیت ساختگی فردی احساسی است و خیلی زیاد هیجان زده می شود  با توجه به بازار هدف خود می‌توانید یک  شخصیت فرضی را که می‌تواند مشتری شما باشد را بسازید و نسبت به این فرد به بازاریابی و ساختن روند ها و کانال های فروش اقدام بکنید .

شاید شما به این فکر کنید که کسب و کارتان یک کسب و کار همه گیر است ولی در اینجا باید به شما بگویم که یکی از اشتباهات رایج میان صاحبان کسب و کار و مخصوصاً صاحبان کسب و کارهای اینترنتی است من به جرأت می‌توانم به شما بگویم که هیچ کسب و کاری آنقدر جامعیت ندارد که کل افراد یک کشور یا جهان از آن استفاده کنند تمامی کسب و کار ها بازار هدف خود را دارند .

۲ . آیا بازار محصول شما را میخواهد ؟

قدم دوم بعد از شناسایی بازار هدف برای افرادی که میپرسند چگونه بازاریابی را شروع کنیم پیدا کردن جواب این سوال است :

آیا بازار به محصول من نیاز دارد ؟

بسیار حیف است که محصول و خدماتی را تدارک ببینیم و تهیه کنیم ولی بازار هدفی پیدا نشود که  آن را بخواهد .

در واقع در این حالت تمامی کارهایی که کرده اید بیهوده میشود پس در قدم دوم باید بسنجید که بازار محصول شما را میخواهد یا نه ؟

در این مرحله برای شما که میخواهید بازاریابی کنید راهی پیشنهاد میکنم که به راحتی بتوانید بسنجید که آیا محصولتان خریدار دارد یا نه .

برای این کار از همان افرادی که تلاش کردید و متوجه شدید بازار هدف شما هستند بپرسید .

پرسیدن از بازاری که بطور بالقوه میتواند مصرف کننده ما باشد یک راه بسیار رایج در دنیاست که در ایران و کسب و کارهای داخل کشور بطور جالبی نادیده گرفته میشود .

پرسشگری باید یکی از خصیصه های صاحب کسب و کار باشد اگر نمی توانید سوال های خوبی بپرسید و مشتریان خود را به چالش بکشید که احساسات خود را بیان کنند بدانید که زیاد در کسب و کار خود موفق نخواهید شد .

چرا که افراد وقتی از آنها پرسیده می شودشروع به جواب دادن می کنند پس انتظار نداشته باشید که مشتریان شما به سادگی انتقاد و پیشنهاد خود را در رابطه با محصول شما ارائه دهند در این میان یک موضوع مهم وجود دارد  که مشتری آن چیزی که به زبان می آورند با چیزی که در رفتار نشان می دهند و چیزی که به آن فکر می کنند متفاوت است پس شما باید با به چالش کشیدن مشتریان خود متوجه شوید که چه چیزی از محصول شما احساسات مخاطب را برمی انگیزد .

پس بپرسید تا متوجه شوید آیا اصلا محصول شما را بازار هدف دوستدارد یا نه ؟

من خیلی از کارآفرینانی که میپرسیدند چگونه بازاریابی را شروع کنیم را دیدم ام که چون محصول و خدمات شان مشکلات خودشان را حل میکرد بر این باور بودند که همه این مشکل را دارد و میخواهد با این محصول حل کنند ولی اینطور نیست همین محصولات به هنگام ورود به بازار با شکست آب و تاب داری رو به رو میشود .

پس شاید خیلی مهم باشد که این کار ساده را انجام دهید و از بازار هدف خود بپرسید از آن ها کمک بگیرید تا محصول و خدمات خود را بهبود دهید .

ادامه مطلب چگونه بازاریابی کنیم را در رسانه امین بخوانید